رسانه صهیونیستی: عملیات اسرائیل در رفح محدود است دومین حمله گردان‌های قسام به مواضع صهیونیست‌ها طی چند ساعت گذشته (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیسی: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند | دولت از وعده ایجاد یک میلیون شغل در سال عقب نیست سردار فدوی: دولت و سپاه درکنار یکدیگر رفع مشکلات کشور را پیگیری می‌کنند واکنش کانادا به حمله احتمالی اسرائیل به رفح هلاکت یک تاجر اسرائیلی در مصر ایروانی: هیچ یک از گروه‌های مقاومت در اقدام مشروع ایران علیه اسرائیل دخیل نبودند حمدان: عملیات رفح برای ارتش اسرائیل «پیک نیک» نخواهد بود چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات «محدود» در رفح گروسی: مذاکرات با ایران درباره نحوه اجرای توافق مشترک مارس ادامه دارد نتانیاهو: پیشنهاد مورد قبول حماس از خواسته‌های ضروری اسرائیل فاصله دارد درگیری مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان وزیر صهیونیست: مذاکره با حماس بس است؛ به رفح حمله کنید پوتین به چین و ترکیه سفر می‌کند بازگشت مذاکره‌کنندگان صهیونیست به قاهره طی ساعات آینده حماس از کشته شدن یک اسیر اسرائیلی خبر داد آخرین مهلت ثبت‌نام نمایندگان کاندیدا‌های مجلس دوازدهم در سامانه داوطلب اعلام شد بند‌هایی در توافق آتش‌بس غزه که نتانیاهو نمی‌پذیرد رویداد ملی صنعت آجیل و خشکبار با معرفی ۷ طرح فناورانه در مشهد برگزار می‌شود + فیلم اعلام جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی
سرخط خبرها

کمبود ۱۰۶ قلم دارو در کشور| ذخایر دارویی بالای ۶ ماه به ۶۰ درصد رسید

  • کد خبر: ۱۴۲۲۱۵
  • ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
کمبود ۱۰۶ قلم دارو در کشور| ذخایر دارویی بالای ۶ ماه به ۶۰ درصد رسید
مشاور سازمان غذا و دارو با بیان این‌که کمبود بحرانی داروها از ۲۲۰ قلم به ۱۰۶ قلم در ماه جاری رسید، گفت: ذخایر دارویی بالای ۶ ماه در کشور ما به بالای ۶۰ درصد رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، سجاد اسماعیلی با بیان این‌که سازمان غذا و دارو تعریف مشخصی ازکمبود‌های دارویی دارد؛ اظهار کرد: در صورتی که یک دارو بر اساس نام ژنریک آن دچار کمبود باشد آن را کمبود می‌دانیم. دارو‌های وارداتی که مشابه تولید داخلی دارند جزو کمبود‌ها به حساب نمی‌آیند.

وی ادامه داد: کمبود‌های زیر یک ماه که به عنوان کمبود‌های بحرانی تلقی می‌شود؛ در حال حاضر از ۲۲۰ قلم در ماه گذشته به ۱۰۶ قلم دارو در ماه جاری رسیده است.

اسماعیلی با بیان این‌که سازمان غذا و دارو در حال تلاش برای افزایش موجودی دارو‌های دچار کمبود است؛ اضافه کرد: ذخایر دارویی بالای ۶ ماه در کشور ما به بالای ۶۰ درصد رسیده به این معنا که ذخیره بیش از ۶۰ درصد دارو‌های موجود در کشور، به اندازه نیاز ۶ ماه و بیشتر، رسیده است و در تلاش هستیم که تأمین دارو‌های حیاتی بهبود یابد.

مشاور رسانه‌ای رئیس سازمان غذا و دارو درباره نحوه پایش کمبود‌های دارویی در کشور اظهار کرد: در زمینه پایش کمبود‌های دارویی و مدیریت رخداد‌های زنجیره تأمین دارو، سازمان غذا و دارو از چند بخش استعلام می‌گیرد؛ یکی از این بخش‌ها، سامانه تی‌تک است که اگر شرکتی دارو را کمتر از میزان موردنیاز تأمین کند؛ اخطار کمبود آن به سازمان غذا و دارو داده می‌شود. همچنین معاونت‌های غذا و داروی استان‌ها نیز آمار کمبود‌های سطح عرضه در هر استان را جمع‌آوری و گزارش آن را به صورت هفتگی به سازمان غذا و دارو اعلام می‌کنند.

وی افزود: داروخانه‌ها و انجمن داروسازان و توزیع‌کنندگان دارو نیز گزارش میزان کمبود‌های دارویی را به سازمان غذا و دارو ارسال می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->